Sprzęt elektroniczny firmy Apple to nie tylko doskonałe podzespoły i wysoka jakość wykonania, ale także posprzedażowy program wsparcia dla użytkowników urządzeń z nadgryzionym jabłkiem – AppleCare. Zachęcamy do zapoznania się z zasadami tej usługi. Oby nigdy nie była potrzebna. Jeśli jednak będzie, może być pomocna w najbardziej fachowej, bo wykonywanej przez sam Apple, naprawie sprzętu z nadgryzionym jabłkiem.

Czym jest AppleCare?

AppleCare to bezpłatne, roczne wsparcie techniczne dla wszystkich posiadaczy sprzętu tej firmy – iPhone, iPad, iPod, MacBook, iMac, Apple Watch i Apple TV. Program ten umożliwia naprawę każdej kategorii sprzętu Apple. W przypadku wadliwych iPhone’ów lub iPadów pozwala także na ich wymianę.

Z prawnego punktu widzenia jest to dodatkowa gwarancja świadczona przez Apple równolegle do obowiązkowej, dwuletniej gwarancji wynikającej z przepisów prawa konsumenckiego na terenie Unii Europejskiej.

Jakie są zasady AppleCare?

Automatyczna rejestracja

AppleCare jest domyślnie dostępny dla każdego klienta, który kupił jedno z urządzeń Apple w sklepie internetowym Apple Store lub u jednego z autoryzowanych dystrybutorów sprzętu Apple. Inaczej mówiąc, dokonując zakupu w jednym z takich miejsc nie musisz nic robić. AppleCare zostanie włączony automatycznie.

W ciągu 30 dni od zakupu klient otrzymuje również potwierdzenie rejestracji obsługi serwisowej AppleCare.

Samodzielna rejestracja

Klienci, którzy nabywają sprzęt Apple w miejscu innym niż Apple Store lub oficjalny partner firmy nie są jednak pozostawieni sami sobie. Jedyną różnicą jest konieczność sprawdzenia, czy mogą zarejestrować urządzenie i samodzielnej rejestracji AppleCare przez stronę internetową Apple lub telefonicznie.

Program ten można kupić na oficjalnej stronie Apple oraz u autoryzowanych partnerów firmy.

Długość gwarancji Apple

Sam okres uprawnień do tej usługi serwisowej liczy się od daty zakupu urządzenia. Jest ważny przez rok.

Nie tylko pierwszy właściciel

Także klienci, którzy kupują używane urządzenie firmy Apple mogą skorzystać z AppleCare. Prawa do tego programu można bowiem przenosić.

Nie tylko osobiście

Uszkodzony sprzęt można zarówno przynieść do naprawy, jak również zamówić naprawę wysyłkową do serwisu i z powrotem do Twojego domu.

Nie tylko w Polsce

Co ważne, serwisowanie zakupionego na terenie Polski urządzenia Apple możliwe jest także w innych krajach. Należy jednak pamiętać, że zakres usług i ceny mogą się różnić w różnych krajach.

Jak długo obowiązuje gwarancja Apple?

Wraz z zakupem urządzenia Apple klient otrzymuje roczną gwarancję na nie, liczoną od daty zakupu. Jednakże, dla klientów pragnących dłuższej ochrony serwisowej istnieje możliwość przedłużenia AppleCare.

Jak przedłużyć AppleCare?

Przedłużona gwarancja Apple możliwa jest zarówno poprzez zakup tej usługi na stronie Apple lub u jednego z oficjalnych dystrybutorów sprzętu firmy z Cupertino.

Za przedłużoną gwarancję AppleCare należy jednak dodatkowo zapłacić. Koszt wydłużenia gwarancji AppleCare jest bardzo zróżnicowany; zależy od kategorii sprzętu (czy to np. smartfon, tablet czy laptop) i modelu urządzenia.

Długość przedłużonej gwarancji Apple

Znacznie łatwiej jest coś powiedzieć o długości takiej gwarancji. Obowiązuje ona wówczas trzy lata na komputery iMac i MacBook oraz dwa lata na pozostałe kategorie urządzeń czyli iPhone, iPad, iPod, Apple Watch i Apple TV.

Jakie są inne sposoby naprawy zepsutego sprzętu Apple?

Jeśli po upływie darmowej gwarancji AppleCare nie zdecydujesz się na jej odpłatne przedłużenie, pomóc Ci może także serwis pogwarancyjny Apple.

Wiele z nich charakteryzuje się wysoką jakością wykonywanych napraw. Skorzystanie z usług takiego serwisu nie wymaga przy tym opłacania z góry żadnego planu serwisowego, a jedynie opłatę za wykonaną naprawę.

Zapoznaliśmy Cię ze wszystkimi możliwościami naprawy zepsutego sprzętu Apple. Każda z nich warta jest uwagi i rozważenia, co jest Ci bardziej potrzebne. Niemniej jednak, najlepiej żeby Twoje nadgryzione jabłko działało jak najdłużej i żadne naprawy nie były mu potrzebne.